
Тритижнeвий мaрaфoн “ЗНO – 2021” стaртувaв. Вступнa кaмпaнія вжe диxaє в спину aбітурієнтaм. Нaймeнш мaсoві прeдмeти зa кількістю зaрeєстрoвaниx цьoгoріч учaсників вжe пeрeдaють eстaфeту ЗНO oдин oднoму. Тaк, у п’ятницю 21 трaвня, aбітурієнти прoтeстувaли xімію, a нaступний зa нeю пoнeділoк рoзпoчинaється інoзeмними мoвaми. Які нeспoдівaнки вжe чeкaють вступників нa тeстувaнні? Як oпaнувaти сeбe і нe пeрeгoріти нa eкзaмeні? Зрeштoю, як нe пoмилитися у вибoрі срoднoї прoфeсії і вступити дo унівeрситeту мрії? Влaштoвуймoся зручнішe і пoчинaймo.
Мoтивaція
Рік шaлeнoї гібриднoї підгoтoвки в умoвax кaрaнтину, нeмoв aмeрикaнські гірки: місяці муштри з рeпeтитoрaми, стoрoнній тиск вчитeлів тa бaтьків 24/7, виснaжливі тeсти у трeнaжeрax, зaзубрювaння і нaв’язувaння. І всe цe зaрaди oмріянoї двуxсoтки. A як жe зaмoтивoвaність і кінцeвa мeтa мaйжe 400 тисяч цьoгoрічниx aбітурієнтів?.. Раньше речі, така активність одна з найбільших следовать останні роки серед зареєстрованих учасників. І хто б що никак не казав, а високі бали насамперед необхідні интересах втілення власних цілей та амбіцій, а приставки не- для догоджання стороннім.
Як поєднати непоєднуване: втілити мрію дитини в життя іводночас зробити навчання доступним і легким? Безвыездно дуже просто! Навчання повинне давати як стратегічну радість, си і радість “в моменті”…Стратегічна радість від навчання – це коль підліток точно знає, навіщо сидить вслед підручниками та що отримає в результаті. Це мотивує докладати партмаксимум зусиль. Не тому, що скажем треба, а тому, що переслідує справжню ціль. Одне лише усвідомлення: займаюсь саме тим, що необхідно пользу кого досягнення цілі – вже делать щасливим. Це і є стратегічна радість в миг навчання.
А от радість в моменті – если навчання просто цікаве у всіх своїх проявах. Це інтерактив і гейміфікація (навчання в грі), хороші фахові викладачі та можливість поспілкуватись.
Класична піраміда потреб підказує, що пізнання ніяк приставки не- може бути пріоритетним пользу кого звичайного підлітка. Батьки задовольняють фізичні потреби дитини та гарантують безпеку. Или наступний визначальний щабель комфортного розвитку – соціальний. Класичне “вчись, ибо це знадобиться” – скоріше примус, аніж мотивація. Статусне “вчись, ибо це круто” – відгукується в молоді красная цена в базарный день на десять відсотків зі ста.
Лише комфортним соціальним середовищем можна зацікавити навчатися представника “покоління Z”. Якісна комунікація з однолітками розпочинається, з домашньої атмосфери спілкування в ZOOM альбо Google Meet ще после початку заняття. Тут учні знаходять друзів, комунікують Водан з одним, а інколи неформально спілкуються навіть з викладачами. Тобто місцем, дескать завжди вирує життя та лунає сміх може бути навіть примітивна онлайн відео станция. Так, можна не любити вчитися, але заради можливості поспілкуватись з однодумцями, варто спробувати!
Саме така мотивація може стати "бонусним квитком" в целях подальших результатів і запорукою успішного навчання в омріяному університеті.
Лічені дні бери підготовку
-
Хибний акцент – зосередитися получи и распишись одному предметі та готуватися лише вплоть до нього впродовж кількох днів. Це найпоширеніша помилка школярів. Зазубрювання і втома остаточно виснажують. Ковтком свіжого повітря в целях розумової активності – стає варіювання дисциплін. Тому щодня корисно переключатися з математики возьми літературу, з фізики на історію чи, скажімо, з географії получай англійську.
-
За мінімум часу намагаємося повторити всі теми ґамузом.
Ще Вотан доволі поширений ляп. Подібне штудіювання – гаяння часу, адже охопити всю програму – фантастически і безглуздо. Повторювати напередодні варто лише найскладніші в целях запам’ятовування теми чи ті, в яких найбільше помилок під миг розв’язування тестів. Приміром, звороти, а отнюдь не наголоси.
-
Максимально поєднуємо теорію з практикою.
Це ще Водан важливий лайфхак. Не завчаємо, безлюдный (=малолюдный) зазубрюємо, а стараємося максимально зрозуміти. Тому нічні посиденьки надо довідниками і академічними словниками, з надією вкласти в голову всё-таки – припиняємо. Досконале знання правил це, звісно, добре, але розуміння алгоритму дії цього миросозерцание – ще краще. Скажімо, теорему Піфагора простіше запам’ятати досліджуючи кути власної кімнати, а період трипільської культури в історії України – порівнюючи давню українську піч з централізованим опаленням. І этак будь-який предмет.
-
Прокачуємо мозок тестами в тренажерах, а безвыгодный забиваємо сухою теорією.
Озброюємось різноманітними додатками з мультирежимними тестами: “проходження для час”, “експрес опробывание”, “марафон”, “нон-хальт”, “п’ять додаткових запитань вслед помилку” тощо. Тести минулих років стануть найліпшим другом випускника. Розв’язуючи їх абітурієнт виявляє помилки та прогалини в своїх знаннях. А вже після цього шукаємо інформацію, яка допоможе виправити недоліки власноруч.
-
Насамкінець — ефективно розподіляємо часочек.
Це знадобиться не лише в підготовці накануне ЗНО, а й упродовж усього подальшого життя. Плани сверху місяць, тиждень або нона розписуємо до хвилин, а ще чіткий таймінг – понад усе.
Подле чіткому графіку важливо знайти і власний бревно: боротися з лінню та прокрастинацією (постійним перекладанням завдань бери потім), і водночас, знаходити можливість перезавантажитись.
Налаштування у переддень та сверху самому екзамені
Існує ціла низка ефективних методик знімання фізичних і психологічних затисків, опанування власних емоцій і правильного налаштування предварительно відповідальної зустрічі, промови, екзамену тощо. Золотого рецепту мало-: неграмотный існує. Кожен обирає тетунька, що максимально підходить саме йому. Розглянемо декілька і спробуємо запхати страхи у довгу шухляду. Получи и распишись ЗНО знадобиться як ніколи!
-
Перше і найголовніше – "заземлитися". Зверніть увагу бери те, як почуваєтеся одним пыхом і про що думаєте. Потім – сповільнюємо ці думки, спокійно вдихаючи та видихаючи повітря. Необхідно відчути землю під ногами, впевнитись, що обидві кінцівки міцно притиснуті накануне підлоги.
-
Наступний крок – "знятитися з гачка". Напередодні тестування ми двадцать (десять дозволяємо негативним емоціям, думкам ради минуле та страху насчет майбутнє опановувати розум. Усе це "гачкує" нас і бере гору по-над спокоєм. Як же це виправити? Необхідно зосередитися та перелічити любое, що турбує: "негативна думка насчет себе", "важкість у грудях" тощо. Після чіткої фіксації та усвідомлення ми ніби знімаємося з гачка. Адже негативні посили оволодівають нами лише тоді, коль ми їх не усвідомлюємо.
-
Створюємо простір на негативних емоцій, нездорових ідей та поганого самопочуття.
Техніка "Корабель" працює безвідмовно. Зручно вмощуємося, розслабляємося, заплющуємо очі і уявляємо себя на березі океану. Ще следовать мить до берега підпливає велетенська тихоокеанська коломенка. Розглядаємо її в деталях. А після – починаємо перекладати усі коробки зі страхами з берега возьми корабель. Далі подумки відправляємо баржу вдалеке в море. Коли на обрії залишиться малесенька цяточка – потопіть
її. Практикуймо допоки в уяві з’являтимуться коробки зі страхами.
-
Насамкінець, виходячи з дому – зробіть зарядку.
Кілька фізичних навантажень знімуть тремтіння рук, а чимчикуючи давно пункту ЗНО розкажіть вірш, приба(м)бас чи цікаву історію з власного життя звичайним перехожим.
Висновок
Випрацювати універсальні алгоритми успішного складання ЗНО та якісно підготуватися з кожного предмету – лише півсправи. Гарантії успіху – жодної. А стержень правильно налаштуватися, опанувати себя, добре виспатися упереддень, подступить завчасно та не намагатися схитрувати нежто списати – це вже правильна мотивація. Ради натхнення і якісного стимулювання потрібно безграмотный так багато. Візуалізуймо думки. Лише для хвилинку уявімо та відчуймо, що если, якщо складемо ЗНО держи високий бал, вступимо в університет мрії, переїдемо в інше місто, чи навіть, країну? Намалюймо в голові зриму картинку, ніби це вже трапилось. Намалювали?.. Переконаний возьми 200 %, все зведеться после нових знайомств, друзів і спілкування. А далі натхнення і бажання безграмотный стояти на місці обов’язково наздоженуть вам…